Ett gammalt inlägg.

Blogg inlägg.

Fredag kväll med natur godis som man INTE blir tjock av! Randigt nattlinne som är ur sexigt, trötta djur och en trött jag.

Oj, vad gott det var med godis idag. Jo det där med högskolan går framåt, jag har anmält mig på deras hemsida. Så nu kan man säga att jag fått in en liten fot i alla fall. Men hur ska det gå? När jag pluggade till undersköterska på komvux så gick man ibland igenom dom där högskolekorridorerna. Alla verkar jättesmarta där, med sina Lap tops och så. Jag är inte så smart, jag har iofs en Lap top. Men jag är inte så smart. Man måste kunna knepiga ord på engelska och så måste man gå på kåren.  Och inte nog med det så är kursen jag vill söka i Eskilstuna, hur ska jag hitta dit... (fy hunden ha r "lättat på trycket, luktar fan!) Jag hoppade lite från ämnet där va. Äh, det löser sig nog, som sagt jag behöver ju inte plugga, det är ingen som tvingar mig.

Camilla klarade teorin! Bra där! Det innebär fler Camilla besök här hos mig och det är ju alltid bra. Jag å Camilla har fått det bra vi, med våra "fluffiga" och "små" mulliga karlar som är oootroligt romantiska. Det är kärlek! Hon och jag är på samma våglängd, vi försöker inte vara någon vi inte är för vi har fullt upp med att vara oss själva och få någon annan i våran närhet att stå ut med oss. Men hellre det än att ställa så höga krav på sig själv att vara någon man inte är, att vilja vara perfekt så desperat att man glömmer bort sig själv. Då är jag hellre lite små elak och tjock! En gång i tiden var jag besatt av utseende och vikt/träning, men för vems skull? Vem var det jag försökte vara snygg för? Jag är ju inte mer olycklig nu än då? 10 KG TYNGRE men samma hjärna lixom. Jag har Ted och han tycks gilla mig ändå, tjock och elak (vad underbart det låter).

Nu har jag varit lite djup också.

Nu har jag tänkt så mycket att jag har gjort av med minst 10 kalorier (tar en ny naturgodis som jag inte blir tjock av), tur.

Min karl är ute med sin älskling (fyrhjulingen). Man är alltid lika fundersam om han lever eller bara har slagit halvt ihjäl sig när han kommer hem. Men oftast så är han bara jätteskitig och svettig.

Jag vill lära mig spela gitarr. Det är ett mål jag har i livet, det ska jag ha klarat innan jag fyllt 50 så jag har några år att träna. Jag har alltid velat kunna spela gitarr, varför vet jag inte. Det verkar as ballt att kunna. Ballt, vilket uttryck J

Jag måste lära mig det där med hållning, dvs. att vara rak i ryggen när jag sitter och går, står. Jag säckar ihop som en annan slöhög. Får lixom ont i ryggen av det. ok.. sträcker på mig.. fan vad jobbigt nu måste jag ju använda muskler i kroppen.. säckar ihop igen, sköööönt. Idag var jag ute och tog foton här in springsta. Ska lägga ut dessa bilder på min lilla blogg. När internet funkar... Så det blir väll om 2 år. Jag är inte en pessimist.

Näha du internet space värld där ute.

Nu ska jag förflytta mig till nästa media. TV.

Puss and Good Bye!


/ Har inte kommit något längre med högskole ansökan. Funderar dock på att åka till en kompis i Orresta så får hon hjälpa mig... Svårt det där vettuuu...
Ska gå ner till min lilla häst och pyssla om honom lite grann. Karln är hemma och är sjuuuk.. och som alla vet så blir ju tydligen killar lite extra sjuka. suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0