Oviktiga saker här i livet.

Det är lätt att hänga upp sig på "små" saker här i livet.
Det vet jag exakt hur man gör, jag har en examens utbildning just i det ämnet. Det är svårt att göra om en negativ tanke och känsla till någon positiv, just när man är inne i sitt negativa hål. Är det bara typiskt svenskt eller är det bara finskt eller är det bara typiskt mig.
"slap" myself in the face! VAKNA!
Kan den där elaka lilla jävulen som bor i mig försvinna nu, simsalabim försvinn.. neehe
Den är kvar.
Det finns bara ett alternativ en BRA väg att välja. Ta tag i det och skärpa sig.
Man kan även gå till Dr Feel Good och få piller på burk. Jävligt bra om man vill tycka ingenting, vara ingenting.
Funkar bra. Men Det borde finnas andra vägar. Hjärfel kan man också ha.
Det har jag, men vafan.. Tänker inte ta den lätta vägen den här gången.
Ska lyckas ändå tänkte jag. Tänka och handling borde ju höra ihop. Kan jag styra mina tankar?? Finns ju igen jävla ratt i min hjärna!? Kör i diket direkt va!
Är det bara jag som lyckas styra en positiv sak/händelse som komma skall, till en negativ händelse utan att det har hänt? Är det också något som jag är expert på eller finns det flera med min utbildning?
Skulle vara kul att veta.
Fan vad negativ jag låter nu då.

Tänkte skriva en lista på positvia saker här, men då måste jag bli för privat och det vill jag inte vara.
Men jag kan ju säga så här: Jag borde vara nöjd. Jag ÄR NÖJD.
Men min hjärna är inte det.
Tydligen.
Hur som helst, imorgon är det fredag med lön. Härligt! Och smyckes party hos Ammis, KUL! Och på Lördag ska jag till Falun. Ska INTE bygga upp det där förväntings/spå in i framtiden senariet nu. Jag tar det som det kommer och det blir som det blir. Ska lyssna lite på Ted kanske, fast han är så puckad så har han ganska många vettiga saker att säga. (ta inte åt dig nu ted så du blir mallig).

Nu ska jag dokumentera , är på jobbet nämligen.

Tack hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0